Snorren alom bij Style4Guys

14 dec

Toegegeven, er zijn veel modeblogs, maar ze zijn niet allemaal zo kleurrijk of fun als Style4Guys. Ja, je leest het goed, een modeblog voor mannen! Blogger Immi, a.k.a. Immanuel Abraham, startte met S4G op 1 april 2009. Het is echter geen aprilgrap gebleken, zo kwam hij eerder al in DeStandaard, maar prees ook Tiany Kiriloff zijn stijl.

Mannen, hier moeten jullie zijn!

De 20-jarige Immi schreef al zijn hele leven graag. “In de lagere school wreef ik altijd in mijn handen als we een schrijfopdrachtje kregen. Nogal streberig eigenlijk, maar ik deed dat gewoon het liefste.”

Wat vind je van internetjournalistiek in het algemeen?

Immi: “Een enorme verrijking voor de journalistiek, maar natuurlijk heeft elke medaille zijn keerzijde. Het bijna onmogelijk om na te trekken of iets wel op feiten gebaseerd is of niet. Het enorme democratische aspect van het internet is het grootste voordeel en nadeel tegelijkertijd. Het is mede dankzij sociale media zoals Twitter dat enorm serieuze onderwerpen niet onder de mat geveegd kunnen worden en hun weg naar de rest van de wereld vinden. Het zou een beetje naïef zijn om alles doelbewust luchtig te houden, vind ik.”

Heb je veel geleerd sinds het prille begin?

Immi: “Ik heb enorm veel geleerd over de Belgische modeindustrie. Zo heb ik talloze fascinerende mensen leren kennen en snap ik nu veel beter hoe die wereld werkt. Qua schrijfstijl ben ik nooit veranderd, denk ik, misschien is mijn woordenschat iets uitgebreider geworden, maar je leert elke dag bij natuurlijk. Ik probeer gewoon zo trouw mogelijk te blijven aan mijn eigen visie en schrijf steeds zoals ik zou praten. Ik blog in het Engels omdat ik tweetalig ben opgevoed en helemaal verliefd ben op de Engelse taal en het is handig dat een breder publiek mijn stukken kan lezen.”

"Hopelijk kan ik later bloggen combineren met mijn job"

Waarom heb je net een modeblog opgestart, want er zijn er natuurlijk al veel?

Immi: “Toen ik begon waren er in België veel minder dan er nu zijn, en qua mannenmodeblogs zijn het er nog steeds enorm weinig. Dus ik voel me best op mijn gemak in mijn niche. Ik begon steeds meer te begrijpen van mode, mijn intensiteit groeide om nog meer te weten te komen. Het is echt verslavend, alsof je een grote puzzel aan het maken bent. Ik heb nu de randjes bijeen kunnen puzzelen en nu werk ik gestaag naar het midden toe.”

Wat zou je in de toekomst willen doen met je blog?

Immi: “Ik hoop altijd te kunnen bloggen, maar ik wil natuurlijk van mijn hobby mijn beroep maken. Modejournalistiek is de richting die ik wil uitgaan, en hopelijk kan ik later mijn job combineren met mijn blog. Het is hallucinant dat zulke groten mij en mijn blog erkennen, en ik ben dankbaar voor elke kans die mij is aangeboden geweest. Ik besef dat het niet normaal is dat zo veel mij in de schoot geworpen is. Ik zou heel graag eens een weekje een echte tailor schaduwen, bij Scabal of zo, om eens goed te kunnen zien hoe een made to measure pak gemaakt wordt en aan welke criteria deze moeten voldoen. Dat lijkt me een enorm interessant project.”

Bij Immi kun je over elk modeonderwerp wel iets lezen

Het lijkt alsof je nogal een merkfreak bent?

Immi: “Ikzelf draag nauwelijks labels, vooral H&M en River Island en dergelijke high street merken. Dit vooral omdat ik me aan een studentenbudget moet houden. Ik vind dat je zelfs met een klein budget er enorm leuk kunt uitzien. Ik volg natuurlijk de grote merken op de voet en verlang ook wel naar de dag dat ik me iets meer zal kunnen veroorloven qua budget. Ik focus me niet echt op het merk, maar op het design. Helaas zijn de meest originele designs ook gepaard met de hoogste prijzen en meest exclusieve labels.”

Heb je al aanbiedingen gekregen van merken om reclame te maken op je site?

Immi: “Bloggers worden hiermee wekelijks mee geconfronteerd, maar ik wil niet eender welke banner of sponsorlink op mijn blog. Ik ben in het verleden al eens een kleine reclamedeal aangegaan, maar die banner was onooglijk en verpestte mijn lay-out niet. Iik maak eigenlijk vaak gratis reclame want ik noem telkens merken of designs die ik fantastisch vind. Dus op zich is dat een vorm van gratis reclame, vind ik.”

 

Immi in het kort

Favo designer?

Immi: “Dat verschilt van seizoen tot seizoen, maar ik ben steevast overtuigd door Christopher Bailey voor Burberry, Phillip Lim, Lucas Ossendrijver voor Lanvin, Stefano Pilati voor YSL, Raf Simons, Dries Van Noten, Marc Jacobs, Neil Barrett, Riccardo Tisci voor Givenchy en Kris Van Assche. Zie je, ik kan niet kiezen, het zijn allemaal mijn lievelingen!”

Stijltip van de dag?

Immi: “Edelsteenkleurige chinobroeken maken elke saaie outfit levendig (smaragdgroen, robijnrood, saffier… vind je allemaal bij Zara)”

Fashionmotto?

Immi: “Liever een stijl hebben die ik niet mooi vind, dan helemaal geen stijl te hebben. (m.a.w.: durf voor je eigen stijl te gaan, er is niks erger dan een grijze muis)”

Bronnen: De Standaard, interview met Immi van Style4Guys

Plaats een reactie