De anti-Facebook

6 nov

Iedere ‘like’ of ‘poke’, Marc Zuckerberg weet alles over ons! En net dat vinden we niet meer leuk. Meer en meer mensen hebben het gehad met Facebook, maar waar moeten ze naartoe?

Unthink, de nieuwe sociale media waarnaar we op zoek zijn?

Ze noemen zichzelf de anti-Facebook, maar Unthink is veel meer dan dat. De website staat nog maar net online en wordt nu al overspoeld door bezoekers die aan Zuckerberg’s grip willen ontsnappen. De oprichtster van de website, Natasha Dedis, had het zelf gehad met de voortdurende veranderingen van Facebook zonder toestemming te vragen. Unthink zelf belooft geen sociale media te zijn, maar een sociale revolutie. Hier spreek je namelijk niet van gebruikers, maar van eigenaars. Hier is de website niet de baas, maar jijzelf. Het lijkt wel de Franse Revolutie all over again, power to the people!

Randi Zuckerberg, de zus van, maakte zich niet populair met haar nieuwste uitspraak. “Anonimiteit op het net moet verdwijnen. Je kunt niet verkopen aan mensen die je niet kent”. Dat lijkt wel het stokpaa

rdje van Facebook geworden, zoveel mogelijk reclame linken aan je doen en laten en dus weg met je privacy. Unthinkers behouden de controle over hun eigen gegevens zodat adverteerders er niet aan de haal mee kunnen gaan.

Tijd voor een sociale revolutie

Je profiel bestaat op Unthink uit verschillende delen. Je hebt er je eigen microblog, je sociaal gedeelte, je lifestyle gedeelte om contact te leggen met merken en een professioneel deel om je contacten met werkcollega’s te onderhouden. Alles wat een gebruiker van sociale media kan nodig hebben dus

.

Natuurlijk is de anti-Facebook geen nieuw initiatief. Iets meer dan een jaar geleden probeerde ook Diaspora al om Zuckerberg van zijn troon te stoten. Zij wachten nog steeds op een doorbraak bij het grote publiek. Facebook maakt zich vast geen zorgen om nieuwe concurrent Unthink, maar het initiatief verdient alvast een pluim. Allen naar Unthink!

Bron: nieuws.be, Unthink

Plaats een reactie